Online shoppen via telefoon is BOOMING. Via onze smartphone wordt, sinds kort ook in Nederland, via Instagram een shopfunctie aangeboden.
Wanneer je online shopping combineert met één van de populairste Social Media kanalen ter wereld (Instagram heeft meer dan 100 miljoen actieve gebruikers per dag), creëer je een magische combinatie: Instagram Shopping.
Volgens Marketingfacts doet de helft van de Nederlanders aankopen op mobiel. Dankzij de nieuwe Instagram shopping feature kan in slechts 2 clicks een online aankopen worden gedaan via de shop van de retailer zelf. Je tagt producten bij de instragram foto en maakt zo je producten meteen ‘shoppable’ voor je klanten. Instagram spreekt van ‘Seamless Shopping’: een visuele beleving die sneller toegang geeft tot productinformatie en de weg naar een aankoop efficiënter maakt.
Instagram shopping – de belangrijkste aandachtspunten
Eerst deze:
- Je hebt een Facebookshop nodig
- Met minstens 9 items
- Koppel jouw Facebook winkel aan je Instagram-bedrijfsprofiel
Vervolgens aan de slag met Instagram
- Per foto is het mogelijk 5 producten taggen. Als je voor een afbeelding carrousel kiest kan je maximaal 20 producten taggen
- Je kunt zelfs eerder geplaatste foto’s voorzien van de shopping optie
Instagram shopping is gratis. Het is daarom niet mogelijk om gesponsorde berichten te voorzien van een shopping tag.
En, lijkt deze shopping functie een mooie aanvulling voor jouw onderneming?
Ga er mee aan de slag zou ik zeggen.
Als ik je ergens mee kan helpen om dit mogelijk te maken, neem dan gerust contact met me op.