IG Shopping – jouw producten taggen

Leestijd: 2 minuten
Om via Instagram je producten te verkopen, zijn er een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen om goedkeuring te krijgen voor jouw Instagram (bedrijfs)profiel. Instagram is een populair platform voor mensen die op zoek naar inspiratie. Van kleding tot meubels en van gerechten tot schilderijen. Met IG shopping – taggen van je producten – is de weg naar aankoop zo kort mogelijk en kans op slagen (lees: verkoop) groter!
  1. Zorg voor een zakelijke Facebook pagina
    Om van je Instagram-profiel een zakelijk account te maken is het nodig om deze te kunnen koppelen aan jouw zakelijke Facebook-pagina.

  2. Een bedrijfsprofiel op Instagram
    De tweede voorwaarde die nodig is voor het gebruik van Instagram Shopping is een bedrijfsprofiel op Instagram. Om een bedrijfsprofiel aan te maken ga je in de app naar ‘instellingen’. Vervolgens klik je onder ‘account’ op ‘overschakelen naar professioneel account’.

  3. Een Facebook productcatalogus
    Nadat je jouw Instagram-bedrijfspagina hebt ingesteld, moet je op je Facebook-bedrijfspagina een productcatalogus samenstellen onder het tabblad ‘Shop’ van je Facebook-profiel.

  4. Een privacy statement
    De website waar je naar linkt vanaf jouw Instagram-profiel dient een privacy statement te bevatten. Als je er nog geen hebt, kan ik er een voor je samenstellen.

  5. Duidelijke algemene voorwaarden
    Net zoals bij een privacy beleid, heb je ook duidelijke algemene voorwaarden op je website nodig. Op deze manier krijg je goedkeuring voor functies bij Instagram Shopping.

  6. Fysieke producten verkopen
    Om de Instagram-winkelfuncties te gebruiken, moet je fysieke producten hebben om te verkopen. Diensten zijn nog niet te verwerken via Facebook/Instagram.

Tot zover! Heb je naar aanleiding van deze update nog vragen, neem dan contact met me op.
 
Liefs,

FieOnline - Fiona van Kruining