Social Media Trends 2019

Met alle publicaties de afgelopen weken, is het tijd voor een samenvatting! Met welke trends op het gebied van social media, moet je rekening gaan houden voor jouw organisatie? Wat gaat er veranderen en wat is er nieuw?

Groepen

Na jaren van minder gebruik en bijna onzichtbaarheid komen de groepen weer terug op Facebook en LinkedIn! Nieuwe features als het kunnen deelnemen aan groepen als bedrijf of merk scheppen  nieuwe mogelijkheden én kansen voor community building en contact met jouw doelgroep.

Stories

Meer dan in 2018 wordt de opkomst van stories verwacht. De gewone updates en posts blijven natuurlijk nog, maar de stories zullen steeds meer de nieuwe norm worden.
Tijdelijke, korte fullscreen verhalen. Wat allemaal ooit begon met SnapChat en is volledig omarmd door Instagram en Facebook en intussen niet meer weg te denken. Het plaatsen van posts op je bedrijfspagina zoals je dat nu doet – content die jouw doelgroep deelt en zo promoot, zal gaan veranderen. Stories gaan steeds belangrijker worden.

Live Video

De video trend is niet nieuw, maar zet alleen maar door. Naar verwachting zal in 2019 het gebruik van video content alweer toenemen en live video’s zullen nog populairder worden, niet alleen op YouTube, maar ook op Facebook en Instagram. Misschien iets om rekening mee te houden in je social media strategie. Je kunt bijvoorbeeld denken aan het aankondigingen van nieuwe diensten, producten of jouw events.

Voice

Gesproken berichten als reactie op jouw posts? LinkedIn is hiermee al aan het testen. Was social media tot op heden een medium voor geschreven commentaar en opmerkingen, er wordt nu – na de GIFs en video’s – ook gewerkt aan het kunnen reageren op posts door middel van een gesproken berichtje.

Ik hou de trends en ontwikkelingen het hele jaar door voor je in de gaten, blijf testen wat nieuw is en hou jullie via mijn blog en socials op de hoogte. Voor nu, wens ik jullie voor deze decembermaand en komende jaarwisseling:

Merry everything and happy always 💕

FieOnline - Fiona van Kruining

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *