Heb jij al een chat functionaliteit op je website of een knop die WhatsApp contact via je Facebook pagina mogelijk maakt? Nog niet?
Ik wordt er erg blij van en raad het je aan! Onderzoek toont aan dat 56% van je bezoekers, je (potentiële) klanten liever een bericht stuurt dat belt met een klantenservice. Of liever niet in een telefonische wachtrij terecht wil komen en wel even wil wachten op antwoord op een bericht dat is verstuurd via WhatsApp.
WhatsApp heeft zo’n groot draagvlak dat het zelfs bijdraagt aan het gevoel van vertrouwen. Het bieden van contact ook via WhatApp voegt toe aan je professionele uitstraling.
Je kunt je zakelijke en privé WhatsApp berichten heel gemakkelijk gescheiden houden als je naast jouw eigen ‘normale’ als de zakelijke app netjes instelt en de zakelijke app koppelt aan een ander nummer dan jouw privé nummer. Ik heb bijvoorbeeld een vast nummer aan mijn WhatsApp for Business gekoppeld. Dit vaste nummer wordt standaard naar mijn mobiele nummer doorgeschakeld. Ik kan geen chats of oproepen missen op deze manier.
Het bewaken van de berichten en uiteraard binnen een redelijke tijd is op diverse manieren te organiseren. Ik krijg zelf alle notificaties binnen op mijn iPhone, maar je kunt ook kiezen voor een webapplicatie van WhatsApp for Business. Verder kun je voor je website en voor je Facebook pagina een vriendelijke standaard reactie instellen als eerste reactie op de chat.
Ik vind het een laagdrempelige aanvulling op mijn dienstverlening. Iets voor jouw bedrijf?
Ik kan je helpen het nodige in te regelen.
Stuur me gerust een chatbericht via de WhatsApp button, maar je mag natuurlijk ook mailen of bellen.